3.8.10

Att man aldrig tillåts vara nöjd och belåten

Vadan rubriken, undrar ni kanske? Inte minst när bloggare ni känner för första gången på ett bra tag hade en lyckad kväll på marknaden och prickade in två av två spel. Jo, det ska jag tala om för er. Anledningen till att jag är lite purken och känner mig blåst i dag är helt enkelt för att jag själv är lite för självbelåten. För om hade läget varit annat så hade jag kanske kikat in hos Jarelind och ryggat det där hcp-spelet (3,20) i matchen på Kopparvallen. Nåväl. Full utdelning är aldrig fel - så man ska kanske inte klaga egentligen. Förhoppningsvis tog ni rygg på Sportklubben (så att undertecknad slipper att ha än mer att sura över). För nu blev det ju ÖSK-vinst till slut. Trots att man snuvades på den där straffen, som tillochmed grannens undulat hade sett och blåst för.

Som jag nämnde inledningsvis så nöjde jag mig inte med att pricka in Örebro igår, utan slängde även in några kapsyler på Trelleborg. Övervägde även att flagga lite för skåningarna i bloggen. Men det skvallrades om sjukdomar i truppen och chansningar har man inte råd med när det handlar om att gottgöra sig. Men ändå: God form och en glödhet Adelstam på topp - mot ojämna Halmstad. Mumma ...

Nu är det ju klart att man ångrar sig lite granna. Att man inte rekade den. Men det rörde sig ju som sagt om att gottgöra för den där Fulham-reken. Och då kan man ju faktiskt inte skoja till det hur som helst. (Sen att jag själv - till skillnad från bloggen - inte förmådde hålla fingrarna borta är en annan sak. 2,40 klingade trots allt helt OK i kassan.) I övrigt så finns det inte speciellt mycket på agendan i dag, varesig i spel- eller fotbollsväg. Så därför tar jag helt enkelt och hoppar på ytterliggare en kopp kaffe och fortsätter att fila på min silly season-lista. Ta hand om er så länge, så ses vi väl på Fredag. Ja, om jag nu inte hunnit färdigt till dess vill säga.