22.2.10

Strange magic

Godmorgon. Får bli ett kort inlägg, då jag mest har för avsikt att konstatera att man ser ut att överleva en vecka till...

...med anledning av att Valencia och Getafe sparkar boll i fyrans sportkanal om en dryg timme? Mycket riktigt. Ni börjar kunna det här nu. Vi kanske borde umgås lite oftare, trots allt.

VVVVV

Rafa Marquez har ju, sjukt nog, faktiskt utsätts till fotbollseuropas allra vassaste frisparkskytt i och med att han gick segrande ur en tävling i ämnet (som gick av stapeln i Houston för något år sedan) mötandes idel sämre motstånd sedan ciceros som Del Piero, Deco, Beckham, Pirlo och Juninho alla tvingats lämna återbud.

Men det där visste ni ju redan.

Precis som att Marquez i lördags - när Barcelona malde ner motståndet från Santander (som jag ska återkomma till) - passade på att göra skäl för omnämningen som Europas bästa frisparksskytt när han dunkade in hemmalagets tredje mål i matchen, med den här frisparken. Jag tittar på klippet, och får vad de i England kallar goose bumps. Det är sådär en ramträff ska låta.

VVVVV

Apropå konstverk så går ju den här Boriello-baljan faktiskt inte av för hackor den heller.

Är det bara jag (jag vet, jag är sjuk) eller är det inte lite lustigt att de härstammar från stöveln och ingen annanstans (kanske med undantag för Oscar Serrano, Spanien och Racing, som ju har en förmåga att hänga en och annan galen kasse per säsong) de där lirarna som av nästan bara gör tvspelsmål?

Jag menar: Boriello, Mascara, Quagliarella...

...vänsterbackarna Kolarov och Vargas om vi ska nämna ytterliggare två, även om de snarare huserar (läs bombar) i landet än härstammar från det.

VVVVV

Har sagt det förut, men säger det igen - blogginlägg av modell kort är uppenbarligen inte min melodi. Men så klagar ni ju inte heller. Vad jag vet.

Hursomhelst - nu får det räcka för i dag. Har ju trots allt en timme att slå ihjäl fram till kvällens fotboll. Kvällens mordvapen? Freaks & Geeks, som jag måste säga att jag sakteliga börjar fastna för (som jag i skrivandets stund är fyra episoder in i). Tycker att ni borde fundera på att göra detsamma faktiskt. Men har ni inte möjlighet till det - eller ger blanka fan i mina goda råd - så kan ni ju stirra er blinda på den här japanen så länge... om ni nu har för avsikt att bli en aning paradoxala vill säga. Nåväl. Som de säger: Laaaaaaaaater!
PS

Bör kanske även tilläggas att jag inte tar någon som helst ansvar för eventuella epilepsianfall eller självmordsförsök till följd av den makalöst ångestframkallande musik som bjuds tillsammans med de tidigare länkade fotbollsmålen.

DS